Styret

Pensjonstrygden for sjømenn ledes av et styre på fem medlemmer hvorav fire medlemmer er oppnevnt etter forslag fra sjømennenes og arbeidsgivernes organisasjoner. Styrets leder kommer fra en offentlig virksomhet.

Styret har etter instruks fastsatt av Arbeidsdepartementet (AD), ansvar for å utvikle den overordnede strategien for hele virksomheten. Styret har også det overordnede ansvar for driften innenfor de rammer som er trukket opp av de politiske myndighetene.

Pensjonstrygdens administrasjon ved direktøren er sekretariat for styret og sørger for at styrets medlemmer får nødvendig  informasjon og materiell til sitt arbeid. Pensjonstrygdens styre har ordinært møte fire ganger i året (flere ganger ved behov).

Styremedlemmer

Tildelingsbrevet fra Arbeidsdepartementet

Tildelingsbrevet er det sentrale styringsinstrumentet fra et departement til en underliggende virksomhet. Tildelingsbrevet skisserer økonomiske rammer og beskriver prioriteringer, resultatmål og rapporteringskrav for virksomhetene. Tildelingsbrevene sendes virksomhetene årlig etter behandlingen av statsbudsjettet i Stortinget.

Tildelingsbrev 2013

Aktuelt fra PTS

Pensjonskalkulator

Pensjon til sjømenn

Pensjonstrygden for sjømenn (PTS) er en offentlig pliktig tjenestepensjonsordning, med hovedformål å yte sjømannspensjon fra pensjonsalderen for sjømenn, 60 år, og frem til den ordinære pensjonsalder i folketrygden, 67 år.

Nyheter fra markedet