Hopp til innhold
Norsk

Ny funksjonalitet i arbeidsgiverportalen for etterregistrering mer enn 12 mnd. tilbake i tid

Dere kan nå selv etterregistrere fartstid/pensjonsbeholdning mer enn 12 måneder tilbake i tid. Dette gjøres ved å endre premieoppgaven som vanlig ved å velge «endre premieoppgave», i arbeidsgiverportalen. Ved levering av oppgaven velger dere «til godkjenning». Endret inntekt blir automatisk KPI justert, og satsene for arbeidstakerpremien utgjør dagens satser.

Dersom dere skal kreditere beløp ved å ta bort inntekt, dager, medlem eller endre fra gruppe 1 til gruppe 2 må en av våre saksbehandlere godkjenne oppgaven etter at dere har sendt den inn. I den forbindelse sender dere dokumentasjon til oss som inneholder årsak til krediteringen, antall medlemmer det gjelder, hvilke termin/år og at det er gjort i henhold til reglene om medlemskap i lov om pensjonsordning for arbeidstakere til sjøs. Dere må også bekrefte at medlemmet har blitt orientert om at fartstiden/pensjonsbeholdningen reduseres. Det kan ikke krediteres for lenger tid tilbake enn tre år (jf alm foreldelsesfrist i foreldelsesloven § 2).

 

FacebookTwitterLinkedIn
Chat med oss

Du er velkommen til å chatte med en av våre rådgivere mandag til fredag i åpningstiden kl. 8.00-15.45
(i perioden 15 mai – 14 september kl. 8.00-15.00).

For å komme i gang må du logge deg på medlems– eller arbeidsgiverportalen.